Belgische starter SocialExpress overgenomen

Ivo Minjauw (rechts) © .
Pieterjan Van Leemputten

De startup van Ivo Minjauw wordt overgenomen door het Nederlandse Bynder. Minjauw zelf wordt product manager.

“Social content management en rapportering wordt een van onze key focuspunten,” zegt Chris Hall, oprichter en ceo van Bynder. “Ivo en zijn team hebben een geweldige prestatie geleverd met de ontwikkeling van SocialExpress en een autoriteit te worden in social analytics en rapportering.”

SocialExpress, dat sinds 2011 bestaat, kon in het verleden al zo’n half miljoen euro ophalen bij Belgische en Nederlandse investeerders. Het kon ook onder meer Philips, Heineken en ABN Amro als klant binnenhalen. Met de tools van het bedrijf kunnen social media managers inzichten over merken en producten op sociale netwerken zoals Facebook en Twitter op een efficiënte manier categoriseren en rapporteren.

“Met SocialExpress hebben we een online platform ontwikkeld dat die rapportering naar belanghebbenden vergemakkelijkt,” zei Minjauw al in 2013 tegenover Data News. “Onze tool haalt de data van de sociale netwerken, en haakt ook in op bestaande social crm-platformen als Radian 6 en TwitSpark, die dergelijke functionaliteit niet aanbieden omdat ze focussen op customer care.”

Hoeveel Bynder betaalt voor SocialExpress wordt niet meegedeeld. Wel blijft oprichter Ivo Minjauw aan boord. De twintiger wordt key product manager voor Bynder’s Content Hub.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content