Goed nieuws voor de reclamemakers: het is niet de gesponsorde informatie die een probleem vormt voor de Belgische gsm-bezitter, maar eerder de onduidelijkheid over wie het bericht verstuurt of de onbenullige inhoud. Als die storende elementen zijn weggewerkt, zegt eenderde van de Belgen best sms-reclame te willen ontvangen. Opvallend is dat als daarvoor een vergoeding wordt gevraagd, 95 procent afhaakt. Ook wil de ontvanger natuurlijk voordeel halen uit gesponsorde sms'jes: verkeersinformatie, het weer of een kortingbon voor een aankoop.Uit het onderzoek blijkt voorts dat 4 op de 10 Belgen met een gsm al eens deelnamen aan een sms-wedstrijd die aangekondigd stond in een traditionele advertentie. Ook blijkt 7,5 procent van de Belgen (600.000 mensen) 'gevorderde gebruiker' te zijn: ze kopen aan via hun gsm, ze betalen parkeerplaatsen met hun gsm, gebruiken hun mobieltje als afstandsbediening en doen aan mobiel bankieren. België loopt daarmee licht achter op z'n buurlanden.

Goed nieuws voor de reclamemakers: het is niet de gesponsorde informatie die een probleem vormt voor de Belgische gsm-bezitter, maar eerder de onduidelijkheid over wie het bericht verstuurt of de onbenullige inhoud. Als die storende elementen zijn weggewerkt, zegt eenderde van de Belgen best sms-reclame te willen ontvangen. Opvallend is dat als daarvoor een vergoeding wordt gevraagd, 95 procent afhaakt. Ook wil de ontvanger natuurlijk voordeel halen uit gesponsorde sms'jes: verkeersinformatie, het weer of een kortingbon voor een aankoop.Uit het onderzoek blijkt voorts dat 4 op de 10 Belgen met een gsm al eens deelnamen aan een sms-wedstrijd die aangekondigd stond in een traditionele advertentie. Ook blijkt 7,5 procent van de Belgen (600.000 mensen) 'gevorderde gebruiker' te zijn: ze kopen aan via hun gsm, ze betalen parkeerplaatsen met hun gsm, gebruiken hun mobieltje als afstandsbediening en doen aan mobiel bankieren. België loopt daarmee licht achter op z'n buurlanden.