‘Facebook-tegenpool’ Ello toegankelijk voor het grote publiek

© The Next Web

Ello, het ‘anti-Facebooknetwerk’ zonder reclame dat je tot nu toe enkel op uitnodiging kon gebruiken, wordt toegankelijk voor het publiek. Of toch voor het iPhone-gebruikende publiek, want het is voor Apples smartphone dat het sociaal medium een app heeft gelanceerd.

Ello wil de tegenpool van Facebook zijn en belooft vrij van reclame te blijven en de gegevens van zijn gebruikers niet te verkopen aan derden.

In september had Ello diensten aan “genodigden” geboden en de uitnodigingen waren op Ebay terechtgekomen, waar de prijzen tot 500 dollar opliepen. Nu is er dus een iPhone-app.

Geen exacte cijfers

Ello verklaarde donderdag dat “miljoenen mensen het platform gebruiken”, maar exacte cijfers werden daarbij niet vrijgegeven.

“Met zo’n positieve weerklank en de groeiende ongerustheid over de negatieve effecten van reclame en van verzameling van gegevens, kon het moment om onze app ter beschikking te stellen van het grote publiek niet beter gekozen zijn”, benadrukte de medeoprichter en uitvoerend directeur van Ello Paul Budnitz.

Ello heeft vorig jaar 5,5 miljoen dollar private financiering opgehaald. De basisdienst is gratis maar, bepaalde functies worden later eventueel betalend.

‘Doodstil’ op Ello in België

In België telde Bruno Peeters, die Belgische sociale mediastatistieken bijhoudt op zijn blog B.V.L.G., in oktober/november 2014 zo’n 1.500 Ello-accounts. Intussen is de hype gaan liggen en is het “doodstil geworden op Ello”, aldus Peeters.

(Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content