Dat blijkt uit een jaarlijkse studie van BeCommerce, de Belgische vereniging van online handelaars. Ruim de helft (55 procent) van de Belgische webwinkels biedt intussen producten en diensten aan via mobiele apparaten, vier keer zoveel als in 2011.

BeCommerce raamt de totale omzet van e-commerce (online handel) in België dit jaar op 2,2 miljard euro, waar dat in 2013 nog 1,9 miljard euro was. Van die 1,9 miljard euro in 2013 werd 126 miljoen euro gerealiseerd via mobile commerce.

'Het potentieel van m-commerce is aanzienlijk', aldus BeCommerce. 'In de Verenigde Staten vertegenwoordigt de omzet uit m-commerce ondertussen 18 procent van de totale online verkopen'.

Populairste

Populairste aankopen via m-commerce zijn kleding, gevolgd door respectievelijk binnenhuisinrichting, toeristische activiteiten zoals vliegtickets, speelgoed en schoonheidsproducten.

BeCommerce-voorzitter Patricia Ceysens geeft voorts aan dat Belgische e-handelaars de voorkeur geven aan de lancering van een adaptieve mobiele website, eerder dan aan mobiele applicaties. 'Applicaties (apps) ontwikkelen is immers duur en vereist zeer specifieke technische kennis. Wij zien in andere landen en vooral in de VS hetzelfde gebeuren.' (Belga)

Dat blijkt uit een jaarlijkse studie van BeCommerce, de Belgische vereniging van online handelaars. Ruim de helft (55 procent) van de Belgische webwinkels biedt intussen producten en diensten aan via mobiele apparaten, vier keer zoveel als in 2011.BeCommerce raamt de totale omzet van e-commerce (online handel) in België dit jaar op 2,2 miljard euro, waar dat in 2013 nog 1,9 miljard euro was. Van die 1,9 miljard euro in 2013 werd 126 miljoen euro gerealiseerd via mobile commerce. 'Het potentieel van m-commerce is aanzienlijk', aldus BeCommerce. 'In de Verenigde Staten vertegenwoordigt de omzet uit m-commerce ondertussen 18 procent van de totale online verkopen'. Populairste aankopen via m-commerce zijn kleding, gevolgd door respectievelijk binnenhuisinrichting, toeristische activiteiten zoals vliegtickets, speelgoed en schoonheidsproducten. BeCommerce-voorzitter Patricia Ceysens geeft voorts aan dat Belgische e-handelaars de voorkeur geven aan de lancering van een adaptieve mobiele website, eerder dan aan mobiele applicaties. 'Applicaties (apps) ontwikkelen is immers duur en vereist zeer specifieke technische kennis. Wij zien in andere landen en vooral in de VS hetzelfde gebeuren.' (Belga)