Op de handel nabeurs verloor het aandeel van Netflix meteen 12 procent. Netflix profiteerde volop van de coronacrisis en het succes van series als 'Squid Game' en het laatste seizoen van 'La casa de papel'.

Mogelijk hebben prijsverhogingen voor abonnementen de populariteit van Netflix nu wat ondermijnd. Het bedrijf maakte abonnementen onlangs duurder in de Verenigde Staten en Canada, maar deed dat het afgelopen najaar onder andere al in ons land, in Nederland, Duitsland en Oostenrijk. Aan de andere kant krijgt Netflix steeds meer concurrentie. Disney, Amazon en HBO worden steeds succesvoller.

Op de handel nabeurs verloor het aandeel van Netflix meteen 12 procent. Netflix profiteerde volop van de coronacrisis en het succes van series als 'Squid Game' en het laatste seizoen van 'La casa de papel'. Mogelijk hebben prijsverhogingen voor abonnementen de populariteit van Netflix nu wat ondermijnd. Het bedrijf maakte abonnementen onlangs duurder in de Verenigde Staten en Canada, maar deed dat het afgelopen najaar onder andere al in ons land, in Nederland, Duitsland en Oostenrijk. Aan de andere kant krijgt Netflix steeds meer concurrentie. Disney, Amazon en HBO worden steeds succesvoller.