De nettowinst ging 89 procent hoger tot 131,1 miljoen euro, zo deelde het BEL20-bedrijf mee. 'Met een omzetniveau van 166,2 miljoen euro in het vierde kwartaal en 643,8 miljoen euro voor het volledige jaar, hebben we zowel een recordkwartaal als een recordjaar neergezet', zegt CEO Marc Biron in het persbericht. De omzet ligt licht boven de reeds herziene prognoses.

De bedrijfswinst ging 97 procent hoger tot 148,45 miljoen euro. De groei is te danken aan de toenemende vraag naar licht-, temperatuur-, stroom- en ander sensoren die onder de kap zitten van een hedendaagse wagen. Melexis leverde volgens de CEO gemiddeld 18 chips per wereldwijd geproduceerde wagen af. 'Dit brengt onze in 2018 vastgelegde ambitie van 20 chips per auto binnen bereik.' Niet alleen worden auto's steeds hoogtechnologischer, ook de elektrificatie van het wagenpark wakkert de chiphonger aan. De automobielsector was goed voor 89 procent van de omzet vorig jaar.

De nettowinst ging 89 procent hoger tot 131,1 miljoen euro, zo deelde het BEL20-bedrijf mee. 'Met een omzetniveau van 166,2 miljoen euro in het vierde kwartaal en 643,8 miljoen euro voor het volledige jaar, hebben we zowel een recordkwartaal als een recordjaar neergezet', zegt CEO Marc Biron in het persbericht. De omzet ligt licht boven de reeds herziene prognoses. De bedrijfswinst ging 97 procent hoger tot 148,45 miljoen euro. De groei is te danken aan de toenemende vraag naar licht-, temperatuur-, stroom- en ander sensoren die onder de kap zitten van een hedendaagse wagen. Melexis leverde volgens de CEO gemiddeld 18 chips per wereldwijd geproduceerde wagen af. 'Dit brengt onze in 2018 vastgelegde ambitie van 20 chips per auto binnen bereik.' Niet alleen worden auto's steeds hoogtechnologischer, ook de elektrificatie van het wagenpark wakkert de chiphonger aan. De automobielsector was goed voor 89 procent van de omzet vorig jaar.