De panne deed zich voor op de EU2 servers en begon rond 16.02 uur Belgische tijd. Pas acht uur later, om 2.55 uur donderdagochtend, was het probleem van de baan. Sinds 5.25 uur vanmorgen werkt de service weer optimaal.

De oorzaak van de panne ligt bij een probleem in de opslag. In totaal heeft Salesforce.com zeven serverinstanties voor Emea (Europa, Midden-Oosten en Afrika). Ook vielen de problemen grotendeels buiten de Europese kantooruren. Daarom bleef de impact voor de meeste bedrijven vermoedelijk beperkt. Desalniettemin is het zeldzaam dat een grote cloudservice acht uur lang problemen ondervindt.

De panne deed zich voor op de EU2 servers en begon rond 16.02 uur Belgische tijd. Pas acht uur later, om 2.55 uur donderdagochtend, was het probleem van de baan. Sinds 5.25 uur vanmorgen werkt de service weer optimaal.De oorzaak van de panne ligt bij een probleem in de opslag. In totaal heeft Salesforce.com zeven serverinstanties voor Emea (Europa, Midden-Oosten en Afrika). Ook vielen de problemen grotendeels buiten de Europese kantooruren. Daarom bleef de impact voor de meeste bedrijven vermoedelijk beperkt. Desalniettemin is het zeldzaam dat een grote cloudservice acht uur lang problemen ondervindt.