LignUp is een jonge onderneming in volle groei uit Silicon Valley en is gespecialiseerd in de integratie van VoIP-communicatiefuncties in andere software. In de Verenigde Staten heeft het bedrijf al banden met de meverancier van CRM "op aanvraag", Salesforce.com. De Europese - Belgische - concurrent van dat bedrijf, Selligent heeft nu ook een partnership met LignUp aangekondigd."Deze alliantie geeft ons mogelijkheid om vanuit een webinterface - de laatste versie van Selligent is natuurlijk webbased - VoIP-functies te integreren, die toelaten de klantenservice te verbeteren," legt André Lejeune, ceo van Selligent, uit. Volgens hem brengt de integratie van het LignUp-platform vooral voordelen met zich mee op vlak van kosten en flexibiliteit van beheer. Op het niveau van procesbeheer zal het huwelijk tussen het SIP-protocol en XML heel wat deuren openen.Wat de functionaliteiten betreft voor de eindgebruiker betekent de oplossing momenteel nog geen revolutie in vergelijking met bestaande cti-oplossingen (integratie telefonie-it). De applicatie biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid om rechtstreeks met een klant te bellen door op zijn naam te klikken. De eerste oplossingen van Selligent-LignUp zullen eind dit jaar beschikbaar zijn.

LignUp is een jonge onderneming in volle groei uit Silicon Valley en is gespecialiseerd in de integratie van VoIP-communicatiefuncties in andere software. In de Verenigde Staten heeft het bedrijf al banden met de meverancier van CRM "op aanvraag", Salesforce.com. De Europese - Belgische - concurrent van dat bedrijf, Selligent heeft nu ook een partnership met LignUp aangekondigd."Deze alliantie geeft ons mogelijkheid om vanuit een webinterface - de laatste versie van Selligent is natuurlijk webbased - VoIP-functies te integreren, die toelaten de klantenservice te verbeteren," legt André Lejeune, ceo van Selligent, uit. Volgens hem brengt de integratie van het LignUp-platform vooral voordelen met zich mee op vlak van kosten en flexibiliteit van beheer. Op het niveau van procesbeheer zal het huwelijk tussen het SIP-protocol en XML heel wat deuren openen.Wat de functionaliteiten betreft voor de eindgebruiker betekent de oplossing momenteel nog geen revolutie in vergelijking met bestaande cti-oplossingen (integratie telefonie-it). De applicatie biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid om rechtstreeks met een klant te bellen door op zijn naam te klikken. De eerste oplossingen van Selligent-LignUp zullen eind dit jaar beschikbaar zijn.