Selligent en LignUp partners voor VoIP in CRM
De Belgische uitgever van beheerssoftware voor klantenrelaties Selligent heeft een partnership afgesloten met de Amerikaanse specialist in VoIP-oplossingen LignUp. Bedoeling is tot een mix te komen van hun applicaties voor CRM en communicatie over IP.
LignUp is een jonge onderneming in volle groei uit Silicon Valley en is gespecialiseerd in de integratie van VoIP-communicatiefuncties in andere software. In de Verenigde Staten heeft het bedrijf al banden met de meverancier van CRM “op aanvraag”, Salesforce.com. De Europese – Belgische – concurrent van dat bedrijf, Selligent heeft nu ook een partnership met LignUp aangekondigd.”Deze alliantie geeft ons mogelijkheid om vanuit een webinterface – de laatste versie van Selligent is natuurlijk webbased – VoIP-functies te integreren, die toelaten de klantenservice te verbeteren,” legt André Lejeune, ceo van Selligent, uit. Volgens hem brengt de integratie van het LignUp-platform vooral voordelen met zich mee op vlak van kosten en flexibiliteit van beheer. Op het niveau van procesbeheer zal het huwelijk tussen het SIP-protocol en XML heel wat deuren openen.Wat de functionaliteiten betreft voor de eindgebruiker betekent de oplossing momenteel nog geen revolutie in vergelijking met bestaande cti-oplossingen (integratie telefonie-it). De applicatie biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid om rechtstreeks met een klant te bellen door op zijn naam te klikken. De eerste oplossingen van Selligent-LignUp zullen eind dit jaar beschikbaar zijn.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier