Weinig interesse voor de games van Netflix

© Getty Images
Els Bellens
Els Bellens Technologiejournaliste bij Data News

Zowat 1% van de Netflix-abonnees heeft al eens de games van de dienst uitgeprobeerd. Netflix is van plan om zijn aanbod tegen het einde van het jaar nog te verdubbelen.

Netflix heeft sinds vorig jaar in zijn streamingdienst ook een categorie voor mobiele games. De dienst bestaat momenteel uit een twintigtal games voor Android en iOS. Tegen het einde van het jaar moeten er daar nog eens 26 bij komen.

Maar die games zijn voorlopig nog redelijk onbekend. Minder dan 1% van de gebruikers van Netflix speelt ze op dagelijkse basis. De games zouden zo’n 23,3 miljoen keer gedownload zijn, en hebben gemiddeld dagelijks 1,7 miljoen spelers, zo berekende analysebedrijf Apptopia voor nieuwszender CNBC. Dat klinkt veel, maar Netflix werkt met een gebruikersbasis van 221 miljoen mensen. Die willen blijkbaar vooral naar Stranger Things en The Sandman kijken, en nemen niet zozeer een abonnement om te gamen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content