30 nieuwe logo’s voor Yahoo!

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Het 18 jaar oude logo van de Amerikaanse internetgigant Yahoo! krijgt een opfrisbeurt. In de aanloop naar de onthulling van het nieuwe logo worden er in de komende maand 30 variaties getoond.

Het 18 jaar oude logo van de Amerikaanse internetgigant Yahoo! krijgt een opfrisbeurt. In de aanloop naar de onthulling van het nieuwe logo worden er in de komende maand 30 variaties getoond. Op 5 september wordt het eindresultaat getoond aan de wereld. Tot dan krijgen we elke dag een andere variant te zien, ook vandaag al. Zo circuleert er intussen een eerste bedenksel op de Tumbr-pagina van Yahoo! in het veel gebruikte sans serif. Hier wordt de klassieke paarse kleur behouden, en ook het uitroepteken is nog van de partij.

Het redesign van het Yahoo!-logo is geen verrassing. Sinds de nieuwe ceo Marissa Mayer (ex-Google) aan het hoofd staat waait er een frisse wind in het bedrijf. De voorbije maanden verschoof de focus volledig naar mobiel, werden er al bijna 20 start-ups overgenomen (van eenmansbedrijfjes tot het sociale netwerk Tumblr), en probeert Mayer er alles aan te doen om de moraal van haar personeel op te krikken.

Vraag is of Yahoo! het tij nog kan keren, en of Mayer nog iets kan doen aan de alsmaar krimpende inkomstenstroom. Bovendien moeten ook de consumenten opnieuw overtuigd worden. Nieuwe apps voor webmail en weersvoorspellingen werden goed onthaald, maar heel wat Tumblr-gebruikers lieten na de overname ook weten dat ze het blogplatform voor bekeken houden.

Restaurantsite Overigens heeft Yahoo nog maar een een manager weggehaald bij Google. Deze keer gaat het om Bernardo Hernandez, die aan het hoofd stond van de restaurantsite Zagat. De Spanjaard, die acht jaar voor Google werkte, gaat aan de slag bij Yahoo’s fotosite Flickr.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content