Accenture koopt Chaotic Moon

Kristof Van der Stadt
Kristof Van der Stadt Hoofdredacteur bij Data News

Accenture koopt het in Austin gebaseerde Chaotic Moon. Voor Accenture past de deal in de ambitie om meer technologische expertise en innovatie in huis te halen.

Chaotic Moon klinkt u allicht niet bekend in de oren? Misschien kwam u er onrechtstreeks wel al eens mee in aanraking. De creatievelingen werken voor klanten als Disney, Samsung en Marvel. Hun ‘Whole Foods Smart Cart’ design voor een intelligent winkelkarretje gooide hoge ogen en sluit zowaar aan op de Accenture-showcase rond ‘de supermarkt van de toekomst’ in Milaan.

Chaotic Moon trok ook heel wat aandacht op het afgelopen SXSW-festival in Austin, waar het bedrijf onder meer prototypes van drones toonde en het belang ervan voor de energiesector en de openbare veiligheid. In het persbericht geeft Accenture aan dat het precies deze ‘rapid prototyping’ vaardigheid is waarin het geïnteresseerd is, naast de creatieve insteek rond technologie.

Ondergebracht bij Accenture Interactive

Accenture is met deze overname niet aan zijn proefstuk toe. In juni kocht het nog het Zweedse Brightstep (een digital content provider) en eerder deze maand werd ook al PacificLink Group ingelijfd: een in Hong Kong gevestigd amalgaam van ‘interactive’ bedrijven. Al deze overnames worden ondergebracht in de suite van marketingoplossingen en digitale diensten van Accenture Interactive, wat op zijn beurt onderdeel maakt van Accenture Digital.

Hoeveel Accenture betaalt voor Chaotic Moon werd niet meegedeeld.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content