Acer mikt op groter
De Taiwanese computerbouwer Acer wil opnieuw de grote bedrijven gaan aanpakken. Daarbij rekent het vooral op de Tablet PC die eind oktober op de markt komt.
Een jaar geleden stelde Acer zijn strategie bij. Als gevolg van de slabakkende aankopen bij de grote bedrijven legde het zich een tijdlang toe op de KMO-markt, waarbij intensief samengewerkt werd met het distributiekanaal. Grote bedrijven hebben bovendien een grote installed base en standaardiseren op een bepaald merk, zegt Benelux marketing manager Maarten de Haas van Acer. Maar met de Tablet PC ziet Acer zijn kans schoon niet iedere computerleverancier zal een Tablet PC uitbrengen, en dat opent nieuwe kansen voor nieuwe huisleveranciers. Zo kunnen we zelf een klantenbestand opbouwen, aldus De Haas. En later kunnen bij die bedrijven dan misschien pcs en servers van Acer gesleten worden.De Travelmate C100 van Acer is een zogeheten convertibel toestel, waarbij de input zowel via een keyboard als via schriftherkenning kan gebeuren. De talen die ondersteund worden, zullen in een eerste fase wel beperkt blijven tot Engels, Duits en Frans. Microsoft besliste alvast 1.500 Tablet PCs van Acer aan te kopen, en zelfs Bill Gates zou dagelijks een Travelmate C100 gebruiken. Ook andere grote bedrijven hebben al interesse getoond voor de Tablet PC van Acer. Zij willen het toestel gaan inzetten voor mobiel gebruik door bijvoorbeeld commercile medewerkers. Nog in het mobiele domein lanceert Acer begin volgend jaar in de Benelux ook twee pdas, ntje met Microsoft Pocket PC als besturingssysteem, een ander met het Palm OS.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier