ADAM Software in zee met Teradata

Pieterjan Van Leemputten

Het Belgische ADAM Software gaat voortaan samenwerken met Teradata. Het partnerschap gaat zowel over verkoop als technologie.

Het Belgische ADAM Software gaat voortaan samenwerken met Teradata. Het partnerschap gaat zowel over verkoop als technologie.

De bedoeling is dat marketeers voortaan de Integrated Marketing Management-oplossingen van Teradata kunnen combineren met Digital Asset Management (DAM) en Product Content Management (PCM) software van ADAM. Voor gebruikers zal dat vanaf 2014 merkbaar zijn.

“De samenwerking begint volgend jaar en wordt nadien verder uitgebreid. Momenteel werken we aan de eerste stappen zoals het aligneren van de software”, zegt CMO Jan Dejosse van ADAM Software.”

Voor het verkoopsluik gaat het om co-selling. “We werken nu aan een tiental gezamelijke projecten” zegt Dejosse. Al blijft ieder bedrijf wel zijn eigen producten aanbieden. Naar andere partners toe ziet het bedrijf niet meteen een probleem.

“We hebben sowieso een open platform dat integreerbaar is met anderen. Het is ook geen concurrentie voor onze huidige partners want dat zijn vooral integratoren. De samenwerking met Teradata gaat echt om complementaire technologie die nauwer gaat samenwerken”, aldus Dejosse.

“De oplossingen van ADAM Software sluiten heel goed aan bij onze Marketing Operations oplossingen en bij onze visie op Integrated Marketing Management (IMM). Adam ondersteunt vrijwel alle rich-media bestanden die in marketing worden gebruikt, en biedt met geavanceerde zoekfuncties, een flexibele User Interface en een open architectuur, een schaalbaar platform waar wij als Teradata voor onze klanten op voort kunnen bouwen”, zegt Volker Wiewer, Vice President Teradata eCircle.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content