Amerikaanse durfkapitalist koopt Belgische crm-specialist Selligent
De Amerikaanse durfkapitalist HGGC neemt de Belgische crm-specialist Selligent over. Het verse geld moet dienen om naar nieuwe markten zoals de VS te kunnen uitbreiden, én om het Selligent-platform te verbreden.
De oprichters en het management van Selligent zouden een belangrijk minderheidsbelang in de onderneming behouden, en de hoofdzetel van het bedrijf zou ook in België blijven. Overige details worden niet bekend gemaakt.
Selligent is een specialist in crm-systemen, en biedt oplossingen aan voor meer dan 450 bedrijven in retail, financiële dienstverlening, uitgeverij en reisindustrie in 19 hoofdzakelijk Europese landen. Het bedrijf, dat werd opgericht in 2002, heeft mooie namen zoals Samsung, GM, IKEA, BMW, ING en Hearst in de portfolio.
De softwareboer telt meer dan 210 werknemers en heeft kantoren in België (Braine l’Alleud en Hasselt), Parijs en München. Onlangs werden er locaties in New York en Boston toegevoegd, ter voorbereiding van een intrede in de Amerikaanse markt. Verder heeft het bedrijf twee franchisepartners in Italië en Spanje.
“HGGC is een goede partner voor Selligent”, oppert ceo Rich Lawson van HGGC (die overigens voorzitter wordt), “al was het maar omdat we al meermaals hebben aangetoond dat we bedrijven kunnen helpen om met succes naar nieuwe markten uit te breiden. Wij kijken er dan ook naar uit om samen te werken met Andre Lejeune, Thierry Techy en Jan Teerlinck.”
Selligent koppelt modules voor campagnemanagement aan omnichannel-tools waarmee klantenervaringen via meerdere kanalen gecreëerd kunnen worden. De architectuur van de software zou volgens de makers ideaal zijn voor merken die een snelle ingebruikname en de nodige flexibiliteit vereisen.
“We zijn er rotsvast van overtuigd dat de resources die HGGC ons kan bieden, ons in staat zullen stellen om een globale voetafdruk te creëren”, besluit ceo Andre Lejeune van Selligent. “HGGC biedt Selligent de operationele expertise en een netwerk van relaties die we nodig hebben om onze vooruitgang in marketingautomatisering verder te zetten.”
Intussen is Selligent ook opgenomen in Gartner’s Magic Quadrant voor MultiChannel Campaign Management.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier