Apple en Google meest waardevolle merken ter wereld
Dankzij het succes van de iPhone en iPad is Apple het meest waardevolle merk ter wereld. Het Amerikaanse technologiebedrijf wipt over Coca-Cola, dat ook Google moet laten voorgaan.
Apple is het meest waardevolle merk ter wereld, en Google het tweede. Dat blijkt uit de jaarlijkse rangschikking van het Amerikaanse Interbrand.
Apple en Google boven Interbrand becijfert de marktwaarde van Apple op 98,32 miljard dollar, een stijging met 28 procent ten opzichte van vorig jaar. In 2011 stond Apple nog op de achtste plaats. De waarde van het merk Google steeg met 34 procent tot 93,29 miljard euro, goed voor een tweede plaats.
Technologiemerken hoog gerangschikt Na Coca-Cola, vorig jaar nog aanvoerder van de rangschikking en nu derde, staat IBM op de vierde plaats. Andere hoog gerangschikte technologiemerken zijn Microsoft, Samsung, Intel, Cisco en HP.
Interbrand maakt de lijst van meest waardevolle merken sinds 2001 op. Het houdt bij de waardering rekening met de financiële sterkte van de bedrijven en de impact van de merknaam bij het aankoopbeleid. (Belga/MI)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier