Bedrijven moeten nog wachten op de iPhone3G

Mobistar ziet “een groter dan verwachtte interesse” voor de iPhone3G bij bedrijven. Maar het telecombedrijf kan hen pas midden augustus op hun wenken bedienen.

Mobistar ziet “een groter dan verwachtte interesse” voor de iPhone3G bij bedrijven. Maar het telecombedrijf kan hen pas midden augustus op hun wenken bedienen.

Bij de lancering van de iPhone3G stelde Mobistar meteen een aantal tariefplannen voor, waaronder ook een abonnement op maat van bedrijven. Dat business-abonnement blijkt voorlopig amper verkocht te worden: niet omdat er geen interesse bij de bedrijven zou zijn, maar wel omdat Mobistar de bedrijven aanraadt om tot midden augustus te wachten.

“We hebben bewust gekozen om de eerste weken volop de residentiële markt te bespelen, en pas in tweede instantie de bedrijvenmarkt te bedienen”, zegt Mobistar-ceo Benoit Scheen. Grote klanten werden voorzien van een demo-toestel, maar kregen de uitdrukkelijke boodschap om geduld uit te oefenen tot midden augustus. Mobistar moet wel, want het aantal beschikbare toestellen loopt nog steeds achter op de vraag.

“We verwachten dat die schaarste nog enkele weken zal aanhouden. Helaas zijn we hiervoor volledig afhankelijk van de productiecapaciteit van Apple”, zegt de ceo van Mobistar die er wel in één adem aan toevoegt dat de interesse bij de Belgische bedrijven groter dan verwacht is. “Heel wat bedrijven – waaronder ook een aantal grote klanten – hebben ons al laten weten dat ze maar wat graag al hun bedienden van een iPhone3G voorzien”, zegt Scheen. Maar op grote volumes is het dus nog wachten tot het einde van de zomer.

Over het aantal verkochte exemplaren van de iPhone3G of over de verwachtingen, wil Mobistar weinig kwijt, behalve dan dat er in het openingsweekend 4.000 exemplaren over de toonbank gingen – al dan niet met een tariefplan. En dat er sindsdien “nog verscheidene duizenden” exemplaren verkocht werden. Overigens verwacht Scheen nog heel wat klanten die alleen het toestel kochten, terug te zien binnen 2 à 3 maand – “om na de eerste ‘bill shock’ alsnog een aangepast tariefplan te nemen.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content