Unifiedpost rondt kaap van miljoen klanten

Hans Leybaert, CEO van Unifiedpost Group.

Unifiedpost biedt voornamelijk diensten aan voor kmo’s, zoals het verwerken van documenten, betalingsdiensten en identiteitsbeheer. Het bedrijf lokte voor het derde jaar op rij minstens dertig procent nieuwe klanten, en telde eind vorig jaar 1,06 miljoen betalende klanten. De omzet ging twaalf procent hoger tot 190,9 miljoen euro.

Het Waals-Brabantse fintechbedrijf Unifiedpost heeft vorig jaar zijn klantenbestand zien aangroeien tot meer dan een miljoen. Het blijft wel verlieslatend, zo blijkt deze week uit de jaarcijfers.

Positieve cashflow

Maar het bedrijf uit Terhulpen, met ruim 1.400 werknemers, maakte nog geen winst. De ebitda (het resultaat voor aftrek van intresten, belastingen en waardverminderingen) lag 6,4 miljoen euro onder nul, netto was er een verlies van 43,5 miljoen euro (tegen -25,6 miljoen euro in 2021).

Unifiedpost blijft bij de doelstelling om in de tweede helft van dit jaar een positieve cashflow te halen, omdat er stevige groei verwacht wordt in de kernmarkten. Unifiedpost staat genoteerd op de beurs van Brussel.

Partner Content