Brouwerij wordt incubator voor ‘digital entertainment’

Luc Blyaert was hoofdredacteur bij Data News

Brouwerij De Hoorn, de bakermat van Stella Artois in Leuven, wordt een incubator en een broedplaats voor ‘Creative Minds’.

Brouwerij De Hoorn, de bakermat van Stella Artois in Leuven, wordt een incubator en een broedplaats voor ‘Creative Minds’.

Zeven ondernemers uit de regio Leuven hebben dit project met een budget van zo’n 10 miljoen euro opgezet. Trekkers zijn Pieter Goiris en Werner Camps, ceo en coo van het digitale reclamebureau Boondoggle.

Dat verhuist straks naar de hoogste verdiepingen van het ronduit schitterend gerestaureerde pand van 10.000 m². Bevinden zich ook onder de initiatiefnemers: Telenet jurist Dieter Nieuwdorp en Europarlementslid Said El Khadraoui.

Creative Minds biedt jonge creatieve en innovatieve bedrijfjes ruimte in dit historisch bierpand. Het wil ook een incubator zijn voor start-ups die zich toeleggen op ‘digital entertainment’. Vandaag zijn er een tiental bedrijven reeds actief.

Het gaat om New Solid, Vliegwerk, Monkube, Apps Only, ShiftN, Sander Claes, Vector Bross, Altera en Bonkers. De Hoorn biedt bovendien ook een coworking-stek waar je op maandelijkse basis een plaatsje kan huren.

De Hoorn kreeg 250.000 euro subsidies van het Agentschap Ondernemen. In de oorspronkelijk plannen van vijf jaar geleden was de site nog uitgebreid met een bijkomende 5000 m². Dat is voor in een later stadium voorzien.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content