Duco Sickinghe wil bedrijven minder afhankelijk maken van Facebook

Pieterjan Van Leemputten

Het investeringsbedrijf van Duco Sickinghe stapt mee in een Nederlands bedrijf dat klantenservice wil lostrekken van sociale media als Facebook en Twitter.

In totaal gaat er zes miljoen euro naar het Amsterdamse InSided. Volgens het Financiëel dagblad is de hoofdinvesteerder is Ventech, maar ook Henq en Fortino Capital van Sickinghe doen mee met de investeringsronde.

InSided, dat een omzet van zo’n vijf miljoen euro heeft, levert een sociaal platform waarmee bedrijven met hun klanten kunnen communiceren. Onder meer Eneco, Tom Tom, T-Mobile, KPN en Rabobank zijn al klant. Dat moet onder meer het aantal telefoontjes terugdringen, maar ook de afhankelijkheid van externe netwerken zoals Facebook en Twitter verkleinen.

Het bedrijf is vandaag actief in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Ierland, Finland en Spanje. Voor hen is het de eerste investeringsronde.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content