E-learning wordt fun met Nosco

Bedrijven die nieuwe medewerkers moeten opleiden, zelfstandige taalleerkrachten, onderwijsinstellingen die een online-aanbod willen uitbouwen: allemaal hebben ze nood aan een krachtig digitaal platform. De Belgische start-up Nosco E-learning heeft dat in de aanbieding.

“Natuurlijk zijn er al tal van e-learning platformen”, geeft sales manager Amandine Coutant van Nosco toe. “En het is dan ook onze bedoeling om degene te zijn die er in slaagt de toegang tot zo’n tool laag genoeg te houden.”

Maar er is natuurlijk meer aan het platform dat stichter Kevin Tillier ontwikkelde dan de prijs alleen, legt Coutant uit. “Elk bedrijf, elke zelfstandige opleidingsexpert kan zijn online cursus vormgeven zoals hij dat wil, en wat meer is: Nosco stimuleert ook actief de samenwerking tussen verschillende opleiders en staat toe dat ze gemakkelijk samenwerken om bijvoorbeeld samen een les op te stellen.”

Ook het leerlingenbeheer zou gemakkelijk gaan. “Je nodigt hen uit via Nosco, zet je cursus online, volgt hen op,… en daarvoor hebben we ook een sociale component ingebouwd. Je ziet de communicatie van leerlingen naar jou en onderling op een soort timeline weergegeven, en behoudt zo steeds het overzicht.”

“Uniek is onze Audio Open Questionfunctie: ideaal voor taalleerkrachten die hun leerlingen willen opvolgen. Nosco is overigens sowieso adaptief: de cursus kan zo opgesteld worden dat hij zich aanpast aan de evolutie van de student, en slechts stapsgewijs, op het juiste moment, het niveau verhoogt.”

Nosco wil goedkoop zijn. Afhankelijk van het aantal leerlingen dat je wil kunnen bedienen, betaal je 59 of 99 euro per maand. Wie echt grote klassen tot tweehonderd cursisten of meer wil bedienen kiest voor het Pro (149 euro) of Pro+ (375 euro) tarief.

“Voorlopig testen we met enkele partnerbedrijven de betaversie die we afgelopen oktober uitbrachten, in september 2016 volgt de lancering van het afgewerkte product”, klinkt het bij de sales manager.

“Dan willen we ook actief inzetten op het werven van klanten en gebruikers. Daarvoor ben ik zelf al op dit moment een portefeuille aan geïnteresseerde bedrijven aan het opbouwen, maar via online advertenties willen we ook andere geïnteresseerden bereiken.”

Wie Nosco dan hoopt te bedienen met zijn platform? Coutant ziet drie doelgroepen. “Om te beginnen zijn er heel wat bedrijven die interne opleidingen te geven hebben, en daar best wel een goeie, handige tool voor kunnen gebruiken. Daarnaast denken we dat ook die zelfstandige leerkrachten, vooral op het vlak van talen, erg gebaat bij ons kunnen zijn. En natuurlijk zijn er de leerlingen zelf voor wie online studie ook een voordeel kan zijn.”

Nosco werd opgericht door Kevin Tillier, en die bracht met hulp van zijn familie meteen 100.000 euro in als eerste investering. “Intussen staan we op het punt een eerste kapitaalronde te finaliseren, waarvoor we vooral beroep hebben gedaan op kleine, lokale investeerders uit de omgeving”, zegt Coutant. “Zo moeten we ongeveer een 300.000 euro bij elkaar krijgen die ons in staat moet stellen toe te werken naar de lancering in september.”

En dan? De wereld? Coutant lacht. “Na het afronden van de kapitaalronde willen we in eerste instantie inzetten op België, Frankrijk en Londen. Maar de wereld? Wie weet. In een tweede fase moeten alvast zeker de Verenigde Staten voor de bijl.”

Nosco E-learning

Aantal vennoten: 1

Op zoek naar bijkomend kapitaal?: Een eerste kapitaalronde met kleine, lokale investeerders is in afronding.

Website:www.nosco-elearning.com

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content