FLAVR wint Fast Pitch-wedstrijd op SXSW 2016

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Het Vlaamse foodsharing-platform FLAVR heeft de Fast Pitch-competitie gewonnen op South By Southwest (SXSW) in Austin. FLAVR moest er opboksen tegen 60 start-ups uit meer dan 10 landen.

Via het webplatform van FLAVR kunnen de betere vers bereide maaltijden besteld worden bij (hobby)koks uit de buurt. Het bedrijfje werd opgericht door drie consultants van Accenture (Oliver Vander Cruysse, Moos Tits en ceo Alexander Van Laer), en wil uitgroeien tot een ‘Airbnb voor foodies’.

FLAVR, dat onderdak heeft gevonden bij start it @kbc in Antwerpen, won vannacht in Austin de Fast Pitch-competitie op de druk bezochte South By Southwest (SXSW)-conferentie.

Meer dan 60 internationale start-ups uit meer dan 10 landen pitchten er voor een internationaal publiek en voor een jury van mentoren, adviseurs en investeerders. FLAVR kon uiteindelijk de hoofdprijs wegkapen.

InternationalAccelerator, de organisator van de pitchwedstrijd, helpt niet-Amerikaanse start-ups om hun bedrijf van de grond te krijgen in de VS.

“Het winnen van hun Fast Pitch is met andere woorden een mooie referentie en geeft ons de kans om iets te doen in de VS”, glundert Alexander Van Laer.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content