Menu Next Door start activiteiten in Parijs

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Menu Next Door, de Brusselse start-up die fijnproevers maaltijden laat bestellen bij professionele chefs en hobbykoks uit de buurt, breidt zijn activiteiten uit naar Parijs.

Het project, dat vorig jaar werd opgestart door Nicolas Van Rymenant, kon al snel op heel wat interesse rekenen. In Brussel klokt de Facebook-community rond het initiatief intussen zelfs al af op 55.000 leden, waaronder 350 koks (terwijl er nog honderden op de wachtlijst staan om te worden goedgekeurd).

De klanten/fijnproevers kunnen de maaltijden gewoon gaan afhalen bij de chefs thuis. De gerechten zijn in principe divers en kwalitatief, en worden vervaardigd door particulieren met een passie voor koken.

Waarom het zo hard gaat? Allicht omdat de prijs die wordt gevraagd voor een maaltijd aan de lage kant ligt. In de meeste gevallen gaat het om een bedrag tussen de 8 en de 12 euro voor een voorgerecht én een hoofdschotel (of een hoofdschotel en een dessert).

In Brussel werden er intussen al 20.000 maaltijden verkocht via het platform, dat vorige maand door 100.000 unieke bezoekers werd bezocht. “Het aantal koks dat geïnteresseerd is neemt ook alsmaar toe”, oppert Van Rymenant.

De volgende stap is de verovering van Parijs. De lokale Facebookgroep telt intussen al 20.000 personen, en dit slechts op twee dagen na de lancering. De Brusselse start-up wordt in de Franse hoofdstad ook ondersteund door het lokale ondernemersnetwerk ‘TheFamily’, en het is de bedoeling dat Van Rymenant ook een dedicated team op zijn project zet in de lichtstad.

Menu Next Door neemt een commissie die schommelt tussen de 15 en de 20 procent op elke transactie die gerealiseerd wordt via het platform. Ook Tanguy Goretti, de medeoprichter van Djump, werkt intussen voor Menu Next Door. Hij heeft de rol van coo op zich genomen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content