NextRide neemt Mobistar aan boord

Pieterjan Van Leemputten

NextRide, tot vorig jaar bekend als ProchainBus, gaat partneren met Mobistar.

Door de samenwerking gaat Mobistar eigen gesponsorde content (een vorm van reclame) aanbieden in de app NextRide. Hoe groot de deal precies is wordt niet meegedeeld.

Nextride is een routeplanner die onder meer steunt op de dienstregeling van TEC (de Waalse tegenhanger van De Lijn) en open data van de MIVB. Wat de app uniek maakt is dat ze fel inspeelt op gamification. Zo kan je punten verdienen naarmate je op plaatsen komt en info deelt.

“Gebruikers van smartphones informeren over nieuwe technologieën en ons daarvoor achter projecten van jonge ondernemers scharen, het past perfect in de strategie die Mobistar volgt,” zegt Cristina Zanchi, Chief Commercial Officer van Mobistar in een persmededeling. “Via NextRide willen we onze klanten een meerwaarde bieden door hen kwalitatieve informatie te bezorgen over onze sector wanneer ze op zoek gaan naar informatie over openbaar vervoer of wanneer ze op de bus aan het wachten zijn.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content