Proxyclick haalt 3 miljoen euro op om bezoekersbeheer te digitaliseren

Softwarebedrijf Proxyclick haalt 3 miljoen euro op en breidt haar app uit met een gezichtsherkenningsalgoritme. Daarmee wil ze ondernemingen helpen een evenwicht te vinden tussen een hartelijk onthaal voor bezoekers en veiligheid.

Bezoekersbeheer vormt een grote uitdaging voor ondernemingen die streven naar een veilige toegangscontrole, maar hun bezoekers ook het gevoel willen geven dat ze welkom zijn. Bezoekers worden vaak onderworpen aan frustrerende veiligheidsmaatregelen, zoals het registreren van hun nummerplaat of allerlei papierwerk. Proxyclick belooft het anders aan te pakken, zodat alle aandacht kan gaan naar het hartelijk verwelkomen.

Zeven jaar geleden lanceerde het softwarebedrijf uit Sint-Pieters-Woluwe al een app die bezoekers koppelt aan de persoon die ze bezoeken. Intussen heeft het die toepassing flink uitgebreid: bezoekers worden uit gelijk welke afsprakenkalender aan haar software toegevoegd. Daarna krijgt de bezoeker een uitnodiging met alle informatie voor een vergadering, ontvangt hij per sms een wificode en wordt er gezorgd voor een toegangsbadge.

Hun contactpersoon wordt per sms, e-mail, Slack of Skype for Business op de hoogte gebracht en ontvangt een foto hoe hun bezoeker eruitziet. Voortaan kan de app ook een bezoeker identificeren door de identiteitskaart te scannen met behulp van een gezichtsherkenningsalgoritme.

Op termijn wil Proxyclick één toepassing ontwikkelen die toegangscontrole, CRM, beheer van vergaderzalen, navigatie in gebouwen en parkingbeheer samenbrengt. Daarvoor heeft het nu drie miljoen euro opgehaald in serie A-financieringsronde, onder leiding van JOIN Capital, een in Berlijn gevestigd risicokapitaalvennootschap voor startende ondernemingen.

“Onze langetermijnvisie is om ergens te kunnen aankomen zonder een frustrerende procedure te moeten doorlopen”, vertelt Gregory Blondeau, oprichter van Proxyclick. “De parking herkent je wagen, de toegangscontrole gaat open, je neemt de lift naar de juiste verdieping, je hebt toegang tot het wifinetwerk en de navigatie in het gebouw leidt je naar de juiste vergaderzaal, waar je favoriete drankje en je contactpersoon je opwachten – en dat alles op een geïntegreerde, slimme manier”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content