StoryMe haalt nieuwe CEO uit de reclamesector

Pieterjan Van Leemputten

De Gentse startup StoryMe blijft groeien. Sinds kort heeft het bedrijf daarom een nieuwe CEO binnengehaald zodat oprichter Lorenzo Bown zich meer op het strategische werk kan focussen.

StoryMe bestaat intussen drie jaar en telt momenteel 35 mensen. De startup maakt in hoofdzaak filmpjes waarin complexe zaken worden uitgelegd in één minuut. Maar het bedrijf breidt zijn activiteiten uit, onder meer met advies over videomarketing.

Ook internationaal gaat het goed. Na een uitbreiding naar Londen en Zurich, wil het bedrijf ook in Dubai, Singapore, Stockholm en Genève aanwezig zijn.

Oprichter Lorenzo Bown was tot voor kort ook CEO van het bedrijf. Maar hij wordt nu daarin opgevolgd door Jonathan Moerkens. Hij was tot voor kort Business Director bij Saatchi & Saatchi waar hij bijna vijf jaar werkte. Voor die tijd was hij vijf jaar lang account manager bij Duval Guillaume.

Bown gaat zich richten op de overkoepelende strategie en de uitbouw van zijn bedrijf in het buitenland, maar is minder enthousiast over het dagelijks leiden van een onderneming. De ervaring van Moerkens moet die taak nu overnemen. Bown zelf blijft hoofdaandeelhouder en wordt Chief Strategic Officer.

“We hebben ons altijd omringd door de beste personen op de beste plaats. Met de ervaring van Jonathan zullen we naar het professioneel niveau komen waar we nu op zoek zijn”, besluit Bown.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content