Belgen fan van virtuele winkelstraat

Online shoppen is in. Dat zeggen niet alleen de e-handelaars zelf, maar ook marketingbureau TradeDoubler ziet het eerste halfjaar van 2007 een boom. Online advertentiebudgetten worden daardoor almaar vetter.

Online shoppen is in. Dat zeggen niet alleen de e-handelaars zelf, maar ook marketingbureau TradeDoubler ziet het eerste halfjaar van 2007 een boom. Online advertentiebudgetten worden daardoor almaar vetter.

[Een maand geleden] stelden de internethandelaars bij monde van internetbetalingsspecialist Ogone dat e-commerce in België boomt. Nu heeft marketingbureau TradeDoubler dezelfde boodschap. Zo steeg het aantal online transacties tijdens de eerste helft van 2007 met 60 procent en steeg de omzet met 77 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Ook de voorspellingen zien er goed uit. Tegen 2012 zouden de online uitgaven nog verdubbelen.

Volgens TradeDoubler zijn er verschillende oorzaken voor het succes van kopen op het internet. Zo zijn er meer mensen met een computer en internetverbinding, bieden bedrijven nieuwe verkoopkanalen en dus een groter aanbod en groeit het vertrouwen in online shoppen, mede dankzij de doorbraak van online bankieren.

De hogere omzetten zorgen volgens TradeDoubler ook voor een ommezwaai in de samenstelling van marketingbudgetten. “De eerste zes maanden van dit jaar bereikten de gezamenlijke uitgaven van de adverteerders in België een nieuw record”, luidt het. “Samen gaven zij maar liefst 41,1 miljoen euro uit aan reclame op het internet. Dat is 131 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Als de groei zich aan dit verschroeiende tempo verder zet, zal reclame op het net andere, traditionele vormen bijbenen en op korte termijn zelfs inhalen”, aldus nog TradeDoubler.

Bron: Belga

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content