Antwerpse software Luwio wil buitenschoolse activiteiten digitaliseren

© Getty Images
Pieterjan Van Leemputten

Het Antwerpse bedrijf Tactics wil met haar SaaS-platform inspelen op het Vlaamse BOA-decreet. Dat moet buitenschoolse opvang en activiteiten harmoniseren en ook digitaal vlot toegankelijk maken.

Tactics zet al langer in op software voor de overheid, doorgaans via aanbestedingen, maar in dit geval gaat het om een partnerschap met Sport Vlaanderen, waarbij de tool ook door gemeenten kan worden ingezet om bijvoorbeeld het aanbod op hun website te tonen en te koppelen aan inschrijvingen, bijvoorbeeld via het Burgerprofiel.

De bedoeling is om zowel accomodatiebeheer, ticketing, kassabeheer, zaalverhuur en inschrijvingen in één systeem aan te bieden. De toepassing werd gemaakt door Tactics, maar in samenwerking met Team4Talent en Studio Dott.

“We zitten op het snijpunt tussen kinderopvang en activiteiten.” Maar dat gaat ook gepaard met een hoop info: wie mag een kind ophalen, zijn er allergieën.. Die informatie zit vaak in kinderopvangsystemen, maar niet altijd in activiteitensystemen,” vertelt Bart Van Herck, commercial manager bij Tactics.

Luwio is daar in principe niet de enige speler die zoiets kan of mag aanbieden. Maar het is naar eigen zeggen wel de eerste die met een product inspeelt op het BOA-decreet (Buitenschoolse Opvang en Activiteiten). Traditioneel werkt het bedrijf in opdracht van overheden. Hier gaat het om een samenwerking, waarbij Tactics het platform aan individuele lokale besturen kan aanbieden.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content