MolenGeek slaat handen in elkaar met BNP Paribas Fortis voor een meer inclusieve digitale wereld
De sociale onderneming MolenGeek heeft samen met grootbank BNP Paribas Fortis het Women in Tech-partnerschap gelanceerd. De initiatiefnemers ijveren voor een groter aandeel vrouwen in digitale opleidingen.
Volgens MolenGeek en de bank loopt maar liefst 46 procent van de Belgen tussen de 16 en 75 jaar het risico op digitale uitsluiting. De focus ligt vooral bij vrouwen. Via de samenwerking wordt gehoopt om tegen 2025 vooral het aandeel vrouwelijke MolenGeek-cursisten van dertig naar veertig procent brengen.
Uitbreiding
MolenGeek, opgericht in 2015, wil de digitale wereld toegankelijk maken voor iedereen, ongeacht origine of opleidingsniveau. De Belgische tak telt vijfhonderd studenten in een langdurig opleidingstraject. Er worden jaarlijks ook meer dan duizend opleidingsuren georganiseerd voor diegenen die een kort traject volgen.
Het partnerschap met BNP Paribas Fortis is de facto een uitbreiding van een reeds bestaande samenwerking. Sinds enkele jaren werken de vzw en de grootbank al samen voor het project DigitALL. In 2023 werd MolenGeek ook geselecteerd als Belgische laureaat voor het programma Women in Tech van BNP Paribas.
‘Met de nieuwe samenwerking willen we meer dan ooit inzetten op genderdiversiteit in de digitale wereld’, zegt Laurent Loncke, head of retail banking van BNP Paribas Fortis. ‘Het concept van MolenGeek gaat mooi samen met de strategische doelstelling om mensen te laten groeien.’
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier