Belgisch bier heeft beste website

Stella Artois heeft in New York maar liefst acht gouden medailles in de wacht gesleept op de uitreiking van de ‘Innovative Advertising Awards’. Stellaartois.com werd onder meer gelauwerd als de beste website gericht naar consumenten.

Stella Artois heeft in New York maar liefst acht gouden medailles in de wacht gesleept op de uitreiking van de ‘Innovative Advertising Awards’. Stellaartois.com werd onder meer gelauwerd als de beste website gericht naar consumenten.

Geen enkele advertentiecampagne ging ooit met zoveel awards aan de haal als Stella Artois. Drie aspecten van de site werden er op de awardsuitreiking uitgelicht. ‘La Bouteille’ is een kortfilm die speciaal voor de site gemaakt werd en die volgens de jury voor een ‘revolutionaire navigatie’ op Stellaartois.com zorgt. ‘Le Courage’ presenteert bezoekers aan de website een reeks uitdagingen om hen zo te informeren over de manier waarop Stella Artois vroeger gebrouwen werd. En dan is er nog ‘Le Passage’ wat in essentie een interactief verhaal is over de ontwikkeling van de brouwerij in Leuven, dat verteld wordt door de oprichter.

Sinds de nieuwe website in september 2007 online ging, is het aantal bezoekers ongeveer vertienvoudigd. Elke bezoeker blijft gemiddeld zo’n 6 minuten hangen – wat aanzienlijk meer is dan de 45 seconden die onder website-experts als het gemiddelde geldt. Altijd al geweten dat bierdrinkers maar al te graag blijven plakken.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content