Bertelsmann lanceert Belgische online winkel

Mediareus Bertelsmann, die bij ons al sterk aanwezig is in de audiovisuele sector (RTL) en in de muziekbusiness (Sony BMG), doet zijn eerste voorzichtige passen in de e-commerce.

Zoals de statistieken van de BankCard Company onlangs nog aangaven, is de hoeveelheid aankopen op het internet via kredietkaart praktisch verdubbeld in 2005. Almaar meer Belgen storten zich dus in de elektronische commercie. De reissector blijft de grootste aandrijfkracht achter de e-commerce, maar boeken, dvd’s of cd’s verkopen wel almaar meer online.De grote distributeurs kunnen daarbij niet meer onbewogen blijven. Boekhandelaar Club was een van de eerste om zich te positioneren met de aankoop van “pure player” Proxis. En na veel getalm heeft Fnac België vorig jaar ook een deel van zijn catalogus naar het internet overgeheveld.Het is nu aan de Duitse groep Bertelsmann om, via haar filiaal DirectGroup, een online winkel te lanceren onder de naam Cosmox.be. Die site beperkt zich momenteel nog tyot boeken “tegen aantrekkelijke prijzen” en beoogt enkel de Nederlandstalige markt. De site, die gebaseerd is op de software Intershop, is op zijn minst bescheiden voor een reus als Bertelsmann. Niets vergeleken met een Amazon, die – laten we dat nogmaals in herinnering brengen – nog altijd niet aanwezig is in België, maar wel bij onze Franse en Duitse buren.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content