Boekhoudkantoor uit Keerbergen wint Ultimate KMO Makeover 2008

De firma Van den Wijngaert uit Keerbergen is de winnaar geworden van Microsofts campagne Ultimate KMO Makeover 2008. De wedstrijd werd opgezet door Microsoft en een aantal partners en had de bedoeling om het gebruik van ict te promoten bij kmo’s.

De firma Van den Wijngaert uit Keerbergen is de winnaar geworden van Microsofts campagne Ultimate KMO Makeover 2008. De wedstrijd werd opgezet door Microsoft en een aantal partners en had de bedoeling om het gebruik van ict te promoten bij kmo’s.

Een professionele jury selecteerde begin mei drie finalisten uit de vele inzendingen. Om de uiteindelijke winnaar te bepalen kon er door iedereen worden gestemd via de website van de wedstrijd.

De drie KMO’s in de finale – boekhoudkantoor Van den Wijngaert uit Keerbergen, schrijnwerkerij Delsol uit Wevelgem en de Aalsterse wafelijzerfabrikant HVD – brachten samen uiteindelijk liefst 8.221 stemmers op de been. Van al die stemmen gingen er liefst 53,87% naar Van den Wijngaert BVBA, dat zich daarmee tot winnaar kroonde en de cheque van 200.000 euro in ontvangst mocht nemen uit handen van Microsoft-baas Phillip Vandervoort.

Die 200.000 euro omvat ondermeer drie bedrijfsservers en tot 30 pc’s van HP, een volledig bedrijfssoftwareplatform van Microsoft, 15.000 euro shoppingmogelijkheden bij Belgacom/Proximus, een Mastercard van 5000 euro bij ING, kleurenadvies en schilderwerken door Levis, nieuw bureaumubilair van Buro Market en een espresso-machine en koffiepads van Nespresso. Daarnaast biedt Luon voor 12.000 euro aan marketingconsulting en bieden Xylos en Plataan de nodige opleidingen voor de werknemers van Van den Wijngaert.

Zaakvoerder Luc Van den Wijngaert was uiteraard blij verrast en bedankte naast de sponsors ook zijn team van negen werknemers: “We hebben hier een heel sterk team. Hier werkt een echte groep die ook zonder de nieuwste ict-mogelijkheden ervoor zorgen dat we ‘lean and mean’ zijn. We zitten niet voor niks bij de top 100 accountants. En met deze overwinning kan het er alleen maar op beteren.”

Zoon Laurens Van den Wijngaert, die het bedrijf in eerste instantie inschreef zonder medeweten van zijn vader en die ook een kleine marketing-campagne opzette om stemmen te ronselen, was zo mogelijk nog enthousiaster: “In het begin stonden een aantal mensen wat wantrouwig tegenover al die technologische ‘nieuwlichterij’, maar naarmate de wedstrijd vorderde, werd de gedrevenheid om ook effectief te winnen groter en groter. Uiteindelijk zal dit ons niet alleen op ict-vlak heel wat bijbrengen, het heeft ook het groepsgevoel en de betrokkenheid tussen het kantoor en de klanten nog vergroot. Om te winnen hebben we ondermeer de plaatselijke verenigingen en middenstand kunnen mobiliseren om te stemmen. ”

Dat de makeover een impact zal hebben op alles en iedereen binnen het bedrijf, daar twijfelt hij niet aan: “Het zal ongetwijfeld even slikken zijn, maar we zijn van plan om intern een aantal seminaries te doen om iedereen mee op de kar te krijgen en te leren hoe we de nieuwe technologie zo efficiënt mogelijk kunnen gebruiken. Ook de cursussen van Xylos en Plataan zullen daarbij van heel groot nut zijn.”

Phillip Vandervoort bevestigde tussendoor nog dat Microsoft ook volgend jaar nog doorgaat met de Ultimate KMO Makeover campagne: “Er wordt wel eens beweerd dat de ict-sector te weinig aandacht heeft voor kmo’s. Ik denk dat we met deze campagne bewijzen dat dat voor ons en onze partners niet opgaat.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content