Bol.com heeft Franstalige website klaar

.

Anderhalf jaar nadat Bol.com in België al een Franstalige app lanceerde, heeft de Nederlandse webwinkel ook een Franstalige website klaar. Dat maakt het e-commerceplatform, onderdeel van het Nederlands-Belgische supermarktconcern Ahold Delhaize, woensdag bekend.

Bol.com is sinds 2010 actief in Vlaanderen en groeide hier uit tot de grootste webwinkel. In de zomer van 2020 stak het e-commerceplatform in ons land ook officieel de taalgrens over met een Franstalige app en afhaalpunten in Delhaize-supermarkten. Voordien konden Walen en Brusselaars ook al producten bestellen en laten leveren, maar dan moesten ze op de Nederlandstalige website of app terecht.

200.000 downloads

Op een Franstalige website was het nog wachten. Destijds koos Bol.com ervoor om eerst op de app te focussen omdat die ‘de grootste bron van verkeer is’, luidde het. Volgens marketingdirecteur Boukje Taphoorn kan de Franstalige app op veel belangstelling rekenen. ‘Eén op de drie Franstalige Belgen kent ons inmiddels en de applicatie werd al meer dan 200.000 keer gedownload’, klinkt het.

Tegelijk merkt Bol.com op dat nog steeds de helft van de Franstalige klanten vooral de Nederlandstalige website gebruikt. Zij kunnen voortaan dus terecht op een Franstalige versie.

Om het aanbod aan lokale producten te verhogen, is Bol.com ook op zoek naar meer Waalse en Brusselse handelaars die hun waren via de webwinkel willen verkopen. ‘Het ondersteunen van de lokale handel is een van onze prioriteiten’, aldus Taphoorn.

Partner Content