Call center-diensten 20 tot 30 procent goedkoper in Tunesië
Teleperformance, leverancier van callcenterdiensten, stelt zijn Belgische klanten voor om die diensten offshore te leveren vanuit Tunesië.
Sinds 1 april biedt Teleperformance Belgium, een filiaal van de Franse groep SR.Teleperformance, aan Belgische bedrijven de mogelijkheid om hun Franstalige binnenkomende en uitgaande oproepen te behandelen via zijn contact center in Tunesië. Het aanbod omvat alle aspecten van de klantencontacten, zoals klantenwerving, klantenbinding en technische ondersteuning. Teleperformance telt hiervoor 2000 werknemers in Tunesië.Volgens de onderneming kan de offshore uitbesteding een kostenbesparing opleveren van 20 tot 30 procent. Voor dure en niet-rendabele CRM-activiteiten in ons land, zou dat dus de oplossing moeten zijn.Teleperformance biedt ook een gemengde uitbesteding aan, waarbij bijvoorbeeld een derde van de oproepen naar Tunis wordt overgeheveld, terwijl de rest nog steeds wordt beantwoord in België.Teleperformance Belgium boekte in 2004 een omzet van 7,3 miljoen euro. De twee Belgische call centers zijn goed voor ongeveer 300 jobs.De groep SR.Teleperformance haalt een omzet van bijna 1 miljard euro en telt wereldwijd 37.000 werknemers. De ondernemig behoort daarmee tot de wereldwijde top-4 van leveranciers van uitbestede CRM-diensten.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier