Capgemini en Sogeti slaan handen in elkaar met SkySight

© Getty Images/iStockphoto

Capgemini, leverancier van technologie, diensten en consultancy, en zijn dochteronderneming Sogeti, gespecialiseerd in professionele diensten, ontwikkelden onlangs samen met Microsoft een nieuwe organisatieservice voor cloud die de naam SkySight kreeg.

SkySight werpt zich op als een organisatieservice waarmee bedrijven, zowel multinationals als kmo’s, applicatieworkloads op cloudbasis kunnen integreren, configureren, toewijzen en beheren. Dit product werd ontwikkeld door Capgemini en steunt op de cloudtechnologieën van Microsoft, namelijk Windows Server 2012, System Center 2012 en Windows Azure.

Het SkySight-aanbod zal beschikbaar zijn in de SkySight Enterprise Applications Store, die ook de messaging- en samenwerkingsproducten Microsoft SharePoint en Lync bevat, maar ook testoplossingen en hpc-systemen (high performance computing) die rekenvermogen en opslag bieden. Bovendien wordt het platform ter beschikking gesteld van onafhankelijke software-uitgevers (isv’s) die er andere tools en services aan zullen kunnen toevoegen.

SkySight is vanaf eind september verkrijgbaar in Groot-Brittannië, Nederland, Frankrijk, en de Verenigde Staten. Het aanbod is toegankelijk vanuit de datacenters van Capgemini of kan worden ontplooid op de site van de klant.

Volgens Capgemini hebben zijn klanten met SkySight toegang tot een bredere portefeuille van diensten die sneller zullen kunnen worden ingezet (binnen enkele uren in plaats van enkele dagen), in functie van de behoeften. Bovendien kunnen de klanten nieuwe diensten invoeren die kunnen worden gebruikt naast de bestaande overgeërfde applicaties.

De lancering van SkySight past in de aanpak ‘Simply. Business Cloud’ van Capgemini dat de bedrijven wil laten genieten van de voordelen van cloud op het vlak van efficiëntie, snelle marktlancering en flexibiliteit.

Sogeti Belgium, dat zopas werd uitgeroepen tot Partner van het jaar van Microsoft voor België, is bovendien van plan de Belgische markt de komende weken en maanden te laten profiteren van deze nieuwe oplossing.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content