Cegeka voert digitale transformatie bij Q-Park door
Q-Park heeft een langetermijncontract met Cegeka getekend. Cegeka stoomt de bestaande ict-architectuur van Q-Park klaar voor een vernieuwde digitale aanpak.
Samen met Cegeka herdefinieerde Q-Park de bestaande bedrijfsprocessen. Q-Park wil immers de klanten beter leren kennen, hen persoonlijker benaderen en hun parkeerbehoeften zo beter invullen, aldus Frank De Moor, ceo van Q-Park die in dat kader meer online diensten wil bieden en extra deals met hotels en restaurants wil sluiten.
Q-Park denkt wat de ict betreft nu niet langer in applicaties en data, maar in bedrijfsprocessen: alle processen gaande van het eerste contact tot het uiteindelijke ticket of contract worden in kaart gebracht. Vervolgens wordt voor elk proces een geschikte oplossing uitgetekend en geïmplementeerd. Voor het registreren en factureren van de abonnementen ontwikkelt Cegeka bijvoorbeeld een maatwerkapplicatie die integreert met het bestaande erp- en crm-pakket (Microsoft Dynamics).
Het Verenigd Koninkrijk is het eerste land dat eind dit jaar overstapt naar de nieuwe architectuur, de andere landen volgen in de loop van 2016. De waarde van het contract werd niet meegedeeld.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier