Cisco gaat voor amusement

Cisco wil een sociale dimensie toevoegen aan netwerken en lonkt naar de entertainmentwereld. De grootste plannen voor het Cisco Entertainment Operating System (EOS) werden tijdens C-Scape in San Jose ontvouwd.

Cisco wil een sociale dimensie toevoegen aan netwerken en lonkt naar de entertainmentwereld. De grootste plannen voor het Cisco Entertainment Operating System (EOS) werden tijdens C-Scape in San Jose ontvouwd.

EOS moet een hosted Software-as-a-Service (SaaS) platform worden, dat Cisco ‘ergens in 2008’ zal aanbieden aan mediabedrijven, kondigde Dan Scheinman, general manager van de Cisco Media Solutions Group aan. Momenteel lopen er in de Verenigde Staten al testcases met de ginds erg populaire webservices Nascar.com en NHL.com.

Maar het meest opmerkelijke is nog dat Cisco ook ‘social networking’ functies wil inbouwen en de verdeling van content daaraan koppelen. Scheinman had het over een speciale software engine die er moet voor zorgen dat de content automatisch bij een geïnteresseerd publiek terechtkomt en dat gebruikers niet zelf op zoek moeten gaan.

EOS is alweer een nieuwe stap van Cisco richting consument. Analisten voorspellen alvast heel wat moeilijkheden. De markt van Web 2.0 diensten is al behoorlijk goed bezet, en de consument heeft al een ontzettend groot aanbod aan allerlei services.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content