Colruyt-klanten kunnen vanaf 2015 met hun smartphone betalen

In de winkels van de Colruyt Group – Colruyt zelf, OKay, Bio-Planet, Spar Retail, Dreamland en Dreambaby – kan er vanaf de eerste helft van 2015 betaald worden met de smartphone. Deze maand al kan dat in de webshops Collishop, Dreamland en Dreambaby. Dat meldt Colruyt.

Het systeem werkt als volgt: de klant downloadt de gratis SEQR-app, van de Zweedse firma Seamless, via de App Store of Google Play-winkel en koppelt er eenmalig zijn Seamless-domiciliëring aan. Daarbij geeft hij SEQR de toestemming om de verschuldigde bedragen via domiciliëring over te schrijven van zijn bankrekening, ongeacht de bank van de klant. Om te betalen, scant de klant een QR-code/NFC in aan de winkelkassa of op het scherm van zijn pc, laptop of tablet. Hij bevestigt het bedrag met een pincode, zonder kaart of kaartlezer.

Volgens Colruyt staat SEQR garant voor de betaling aan de handelaar de dag na de transactie. De klant houdt via de app een overzicht van zijn betalingen. In de verdere toekomst zou het ook mogelijk zijn aanbiedingen, kortingkaarten, klantenkaarten of vouchers aan de app te koppelen.

Met deze betaalwijze wil Colruyt zijn klanten vooral snelheid en gebruiksgemak bieden. “De app is snel, bedrijfszeker en veilig, en kan eenvoudig geïntegreerd worden in ons kassasysteem, zonder investeringen in extra hardware”, zegt Michel Van Mello, divisiemanager Accounting en Banking Colruyt Group.

Daarnaast helpt de SEQR-app de Colruyt Group bij het drukken van de kosten. “We waarderen het dat Seamless beduidend lagere transactiekosten aanrekent dan andere aanbieders van betaaloplossingen. Belangrijk, want dat helpt Colruyt Group om zijn kosten te drukken en lage prijzen te handhaven.” (Belga/MI)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content