Colruyt stopt met verlieslijdende Collishop.be

De Collishop-website van de Colruyt Group houdt op 9 november op te bestaan. Het bedrijf trekt de stekker uit de site omdat die niet opgewassen is tegen het geweld van andere online spelers op de non-foodmarkt, zoals Bol.com. De beslissing heeft geen gevolgen voor de tewerkstelling bij Colruyt.

De Collishop-webwinkel startte in 1983 en groeide uit tot een van de grootste Belgische webshops. Maar door de enorme concurrentie van internetreuzen als Bol.com was de site al enige tijd verliesgevend. Of zoals het moederbedrijf het zelf formuleert in een persbericht: ‘Colruyt Group oordeelt dat in het huidige concurrentiële landschap specialisatie vereist is in online non-foodverkopen’.

Afhaalpuntennetwerk blijft

In plaats van zwaar te investeren in marktaandeel voor de Collishop, zoals Bol.com de voorbije jaren heeft gedaan, wil Colruyt voortaan de focus leggen op de gespecialiseerde online en offline activiteiten van Dreamland, Dreambaby, Fiets! en MyUnderwear24. De beslissing heeft dan ook geen gevolgen voor de activiteiten van die verschillende kanalen, noch voor de dienstverlening van Collishop Professional aan bedrijven en kinderdagverblijven.

Ook het Collishop-afhaalpuntennetwerk blijft beschikbaar in de winkels voor het oppikken van online bestellingen van de andere webshops van de groep, zoals Klassewijnen, Dreamland en Dreambaby.

Alle Collishop-medewerkers kunnen tewerkgesteld blijven binnen Colruyt. De groep verwacht dat het stopzetten van de non-foodverkoop via de Collishop-site een beperkte impact zal hebben op het nettoresultaat van het boekjaar 2020.

Partner Content