Consument wint van “mastodont” Belgacom
Belgacom is veroordeeld tot een schadevergoeding aan een ex-klant.
Voor het eerst is Belgacom veroordeeld tot het betalen van 1.000 euro schadevergoeding voor een roekeloos en tergend geding én “niet te schatten leed en overlast” aan een ex-klant. Dat schrijven de kranten van Concentra.
De vrederechter van het kanton Zandhoven had het in haar vonnis over “een mastodont” en een machteloze ombudsdienst voor Telecommunicatie. Het vonnis dateert al van 24 mei. Het kwam er na een procedureslag die anderhalf jaar aansleepte. Belgacom gaat niet in beroep tegen de uitspraak.
Het slachtoffer Leo Storms (60) had eind 2009 zijn contract voor zijn mobiele telefoon bij Belgacom opgezegd. Enige tijd later kreeg hij echter een factuur met een verbrekingsvergoeding van 348 euro, die met intresten en aanmaningskosten was opgelopen tot 435,72 euro.
“Belgacom beweerde dat ik op 4 november 2009 telefonisch een contractverlenging met voordelen voor mijn gsm had geaccepteerd. Op 16 november 2009 zou er een bevestigingsbrief gestuurd zijn. Maar ik had helemaal geen oproep ontvangen, noch een bevestigingsbrief”, getuigt de man in de krant.
Storms schakelde een advocaat in die, ondanks het feit dat Belgacom de verbrekingsvergoeding liet vallen, tegeneisen formuleerde en het bedrijf dagvaarde. De woordvoerder van Belgacom beklemtoont in de krant dat Belgacom weliswaar niet in beroep gaat tegen het vonnis, maar toch niet akkoord gaat met de stelling van de rechter.
Bron: Belga
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier