Contact centers steeds vaker ‘ingesourcet’
Steeds meer bedrijven kiezen voor een ‘insourcing’ van contact centers in plaats van een contact center met eigen medewerkers. Ongeveer 35 % maakt nu gebruik van deze methode, tegenover niet eens 15 % in 2003.
Dit was één van de resultaten van een crm-enquête die werd voorgesteld op een bijeenkomst van CRM Engine, de Belgische vereniging van crm-professionals. ‘Insourcing’ betekent dat de contact center wordt bemand door externe medewerkers maar binnen het eigen bedrijf is gevestigd. In deze contact centers verschuift de aandacht ook van binnenkomende naar buitengaande gesprekken. “Dit betekent dat de relatiemarketing stilaan verschuift van reactief naar proactief, naar een hoger niveau dus,” aldus professor Malaika Brengmann van de universiteit van Hasselt.Andere opvallende vaststellingen: voor de meeste crm-professionals blijft de kwaliteit van de gebruikte gegevens een topbekommernis, en – in tegenstelling tot de mythes van vroeger – een meerderheid van de crm-projecten werd volgens of zelfs onedr het budget afgewerkt.AwardOp deze bijeenkomst van de CRM Engine werd ook een award uitgereikt voor het meest verdienstelijke crm-project. Op deze eerste editie van de prijsuitreiking werd een project van HP bekroond. Dit project, onder leiding van kmo marketing manager Marleen T’Jonck, zorgde via een aantal acties onder het thema’ smart office’ – waaronder een ‘viraal spel’ – voor een uitgebreid bestand van kmo-contacten, die gerichte informatie ontvangen en eveneens met zeer gerichte acties kunnen worden benaderd.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier