Contactcenters maken eigen kwaliteitslabel

Pieterjan Van Leemputten

Tegen 2015 wil de sector van de contactcenters een kwaliteitslabel invoeren. Volgende week worden de criteria vastgelegd.

Tegen 2015 wil de sector van de contactcenters een kwaliteitslabel invoeren. Volgende week worden de criteria vastgelegd.

Het initiatief moet voor meer vertrouwen zorgen bij de contactcenters, en dit voor mensen binnen en buiten de sector. Concreet komt er op 12 mei een ‘kick-off’-event waar men de meetinstrumenten en de criteria opstelt. Die worden nadien gestemd tot er een lijst van tien punten overblijft. Opvallend is dat iedereen kan stemmen, zowel mensen uit de sector als het brede publiek.

“De lijst die tijdens het kick-offevent naar boven komt willen we aftoetsen bij een breder publiek,” zegt Martin Claes, voorzitter van sectorvereniging Contactcentres.be. “Hij wordt in een onderzoek gegoten dat online gepresenteerd wordt. Iedereen uit de sector kan dan stemmen op de criteria die hij of zij belangrijk vindt. Lid of geen lid van onze federatie, dat maakt niet uit: hoe meer mensen uit ons vak deelnemen, hoe beter”. Tegen september moet het label gelanceerd zijn zodat vanaf januari de eerste ‘kwaliteitslabels’ worden uitgedeeld

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content