De treiterlijnen
Belgacom pakt Planet Internet aan over het opgestoken middenvingertje, …
… Telenet klaagt Wanadoo aan voor misleidende reclame, Colt en Versatel nemen de dure ontbundelingstarieven van Belgacom op de korrel, Belgacom nagelt de verkooppraktijken van Euphonie aan de schandpaal, krijgt gelijk, maar het Euphonieberoep sleept aan en wordt pas op 21 maart behandeld. Belgacom sleurt Telenet voor de rechter wegens het optrekken van de interconnectietarieven. De woordvoerder raakt zowaar opgewonden, terwijl de dominante operator nota bene jarenlang de duurste interconnectie- en nog steeds de duurste telefoontarieven in Europa hanteert. Het lijkt allemaal op een spelletje treiterlijnen. Belgacom CEO John Goossens zei ooit dat de alternatieve operatoren beter nieuwe diensten zouden uitrollen in plaats van hun geld uit te geven aan advocaten. Maar ook de monopolist (ex-monopolist? Met een marktaandeel van meer dan 65%?) lijdt net zoals de anderen aan het fenomeen pest eens iemand uit de operatorklas. Het leidt tot ongeloof, soms verbijstering, vaak meewarig hoofdgeschud bij gebruikers, bedrijven en consumenten. In tijden van diepe malaise kunnen telcos beter meer energie stoppen in het uitbouwen van behoorlijke diensten met stevige Service Level Agreements. Met de duizenden afvloeingen in het personeelsbestand staat de kwaliteit meer dan ooit onder druk. De besparingsronden zijn trouwens nog helemaal niet afgelopen. Leedvermaak is hier totaal misplaatst. De treiterlijnen mogen worden afgeschaft.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier