Dell sluit verkoopskiosken en zet in op retailers

Computerbouwer Dell gaat zijn 140 verkoopskiosken in de Verenigde Staten sluiten. Het bedrijf ziet meer heil in de recente overeenkomsten met grote retailers.

Computerbouwer Dell gaat zijn 140 verkoopskiosken in de Verenigde Staten sluiten. Het bedrijf ziet meer heil in de recente overeenkomsten met grote retailers.

Dell sloot in de VS eerder al verkoopdeals met grote retailers als Wal-Mart, Best Buy, Staples en Guitar Center. Omdat het bedrijf in die strategie meer toekomst ziet – lees: het kan zo beter concurreren met HP – is het begonnen met de 140 Amerikaanse ‘Direct Stores’ te sluiten. Dat waren verkoopskiosken waar klanten de producten konden zien, waar ze hulp konden krijgen met bestellingen en informatie konden vragen.De 50 Direct Stores in Azië en Canada zullen voorlopig open blijven.

In onze contreien sloot Dell ook al vergelijkbare retailovereenkomsten met Carrefour. Het bedrijf wil zo zijn achterstand in laptopverkoop op de consumentenmarkt tegenover de andere pc-reuzen goedmaken. Analisten juichen die strategie alvast toe.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content