Dell wil meer dan directe verkoop alleen
Dat valt althans op te maken uit een gelekte interne memo van de ceo van het pc-bedrijf, Michael Dell. De bedenkingen komen er nu het bedrijf zich in een dip bevindt.
In de Amerikaanse pers is heel wat te doen rond een gelekte interne memo van Dell-ceo Michael Dell. Die schrijft het volgende: “Het directe model was een revolutie maar is geen religie. We zullen ons businessmodel blijven aanscherpen en er zelfs aan voorbij gaan om onze klanten te geven wat ze nodig hebben.” Van wat er al van aanwijzingen geweest is dat Dell naar het indirecte verkoopsmodel kijkt – dus niet enkel via de website/telefoon/postorder, maar ook in de winkelrekken – is dit wel de grootste. Het bedrijf heeft wel al [twee ‘Dell-stores’] in Amerika, al zal een klant er nooit onmiddellijk met een pc buitenlopen. Net dat laatste lijkt dus te zullen veranderen.De memo komt er nadat analistenkantoor IDC de [marktaandelen op de pc-markt] bekendmaakte. Dell staat nu al op de derde plaats, na HP en Acer. Het bedrijf was het enige in de top vijf dat niet groeide. Een en ander heeft volgens IDC te maken met het feit dat Dell minder zichtbaarheid geniet op de consumentenmarkt door het directe model. Momenteel profiteren echter alle andere pc-verkopers van de laptophype bij de consument.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier