Delta Lloyd Life vertrouwt IT toe aan Cegeka
De Belgische verzekeraar Delta Lloyd Life vertrouwt zijn it-infrastructuur toe aan Cegeka. Het gaat om een outsourcingscontract ter waarde van 50 miljoen euro op vijf jaar.
De Belgische verzekeraar Delta Lloyd Life vertrouwt zijn it-infrastructuur toe aan Cegeka. Het gaat om een outsourcingscontract ter waarde van 50 miljoen euro op vijf jaar.In het begin van het jaar zijn Delta Lloyd Life en Swiss Life Belgium samengesmolten. Plotseling moest hun it onderling geïntegreerd worden. Swiss Life deed al beroep op de it-diensten van Rainbow ICT Services. Dat bedrijf met een 160-tal personen was in 2000 opgericht door de P&V Group, Dexia Insurance Belgium en Swiss Life zelf om er dan it-diensten van af te nemen. In maart werd nog de ontmanteling van het bedrijf aangekondigd.
De it van Dexia zal nu verhuizen naar het eigen it-filiaal DTS (Dexia Technology Services). P&V zal de it dan weer intern verzorgen. Delta Lloyd Life werkte met verschillende infrastructuurpartners, waaronder hoofdzakelijk EDS maar zeker ook IBM. Nu heeft Delta Lloyd Life dus beslist om de hele infrastructuur toch toe te vertrouwen aan één provider. De keuze is daarbij gevallen op Cegeka.
Tegen eind 2010 moet de hele operatie rond zijn, waarbij de ontdubbelde infrastructuur bij Rainbow en Delta Lloyd verhuist naar twee datacenters in Leuven en Hasselt. Ook een vijftiental informatici zullen daarbij de overstap maken. Hoewel de ontwikkeling en het beheer van applicaties niet in het raamcontract voorkomen, zal Cegeka toch het beheer van 700 Microsoft-werkposten (Office en Windows) verzorgen.
Delta Lloyd Life heeft zich tijdens de zoektocht laten begeleiden door consultants van Equaterra en Accenture. De onmiddellijke nabijheid en lokale verankering waren volgens Luc De Clerck, directeur Technology bij Cegeka, de sterke punten. Ook de flexibiliteit in architecturen en processen, wetende dat Delta Lloyd een onderneming in volle uitbreiding is, speelden mee in de keuze. Anne Romagnoli, cio van Delta Lloyd Life, schuift daarnaast nog de kwaliteiten van het personeel, de antwoorden en de business case naar voren, net als de goede onderhandelingen over het contract, de prijs en de overname van personeelsleden.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier