Emakina trekt winst weer op het goede spoor

Mochten we met de halfjaarresultaten van webagentschap Emakina nog onze wenkbrauwen fronsen bij de zwakke winst, dan heeft het bedrijf dat euvel volledig verholpen. De nettowinst verdubbelde bijna.

Mochten we met de halfjaarresultaten van webagentschap Emakina nog onze wenkbrauwen fronsen bij de zwakke winst, dan heeft het bedrijf dat euvel volledig verholpen. De nettowinst verdubbelde bijna.

Bij de halfjaarresultaten woog de integratie van de aangekochte bedrijven wat op de winst van Emakina. Woordvoerder Olivier De Doncker zei toen dat de vele nieuwe mensen nog geld kostten aan het bedrijf omdat ze nog niet volledig opgeleid waren. Dat probleem met de winstgroei is op een half jaar tijd volledig weggewerkt. Emakina haalt nu een nettowinst van 642.000 euro, bijna het dubbele van de 340.500 euro van vorig jaar. De EBITDA steeg met 44 procent tot 1,57 miljoen euro.

Omzetgewijs zit het dankzij de overnames, maar ook dankzij interne groei, snor. Met 17,37 miljoen euro is Emakina dubbel zo groot als vorig jaar. De doelstelling was trouwens 15 miljoen euro.

Het bedrijf wil ook volgend jaar gevoelig groeien. Daarom heeft bedrijf onder meer het commerciële team versterkt, opleidingen en een stockoptionplan ingevoerd voor het behoud van personeel, kosten verminderd door synergieën en een beheersinstrument voor resources en kosten ingevoerd. Het bedrijf zegt, zoals het al eerder verklaarde, tegen 2011 bij de Europese top 5 van onafhankelijke interactieve bureaus te willen horen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content