Sonos kan niet teruggaan naar oude app, zegt CEO
Wie ontevreden is met de vernieuwde app van Sonos, gaat daar toch mee moeten leren leven. CEO Patrick Spence zegt dat de oude app niet meer terugkomt.
Het klantenbestand van luidsprekerfabrikant Sonos kreeg in mei van dit jaar een grondig vernieuwde app doorgestuurd. Die app bundelt onder meer op een vlottere manier de verschillende streamingdiensten die je naar je slimme luidspreker kunt sturen. De nieuwe software kreeg echter ook bakken kritiek. Zo bleken een aantal geliefde functies, zoals een slaaptimer, verdwenen. In juli kwam er dan een update die enkele van die oude functies herstelt.
Sinds mei heeft CEO Patrick Spence zich verontschuldigd voor de vernieuwde app, en tot voor kort leek het erop dat Sonos misschien de oude app gewoon terug zou uitbrengen. Maar dat gaat dus niet het geval zijn, zo zegt Spence in een groepsgesprek op Reddit. De app draait niet alleen op mobile, zo legt hij uit, maar de software wordt ook naar de cloud en de speakers zelf gestuurd en dat terugdraaien zou alles onstabiel maken. ‘Na uitgebreid testen zijn we tot de conclusie gekomen dat het heruitbrengen van de vorige S2 app de situatie erger zou maken, niet beter,’ schrijft hij.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier