Facebook weer bereikbaar op Proximus-netwerk
Klanten van Proximus en Scarlet geraakten deze week niet altijd op Facebook. Sinds woensdagmiddag is het probleem opgelost.
De eerste meldingen van het probleem ontstonden maandag waarbij gebruikers klaagden dat Facebook onbereikbaar was vanop een vaste of mobiele internetverbinding van Proximus of dochterbedrijf Scarlet. De site was onbereikbaar, net zoals dochterbedrijf Instagram.
Bij Belgacom horen we dat het om een saturatieprobleem gaat veroorzaakt door bepaalde links met Facebook. “Vooral dinsdag tussen 18u en 22u hebben een aantal klanten een connectieprobleem kunnen ondervinden.
Het probleem was echter wel te omzeilen voor gevorderde gebruikers. Zo liet een lezer aan Data news weten dat het vooral een DNS-probleem was. Wie zijn DNS-instellingen wijzigde naar die van Google kon zo gewoon op het sociale netwerk zonder problemen.
@Yawflow We stellen vast dat sommige klanten hinder ondervinden om Facebook te bereiken. Onze technische teams zoeken naar de oorzaak.
— Proximus (@proximus) 27 mei 2015
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
@proximus Facebook/Instagram al uren onbereikbaar via jullie vast en mobiel netwerk. DNS probleempje?
— Erik Derycke (@Erik_shoot) 25 mei 2015
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Waar is den tijd dat @proximus-klanten ‘s avonds nog #facebook hadden? #facebookdown
— Rudi Janssens (@RuuDii) 26 mei 2015
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier