Fedict lanceert campagne om mogelijkheden eID bekender te maken

De mogelijkheden van de elektronische identiteitskaart (eID) zijn nog niet voldoende bekend. Daar wil de overheidsdienst voor Informatie- en Communicatietechnologie (Fedict) iets aan doen.

“Er bestaan meer dan 500 toepassingen met de eID die het leven van burgers en bedrijven enorm kunnen vergemakkelijken”, aldus staatssecretaris voor Ambtenarenzaken en Modernisering van de Openbare Diensten Hendrik Bogaert.

“Hoewel alle Belgen een eID bezitten, maken we nog te weinig gebruik van de bestaande toepassingen. De campagne die we vandaag lanceren, is niet alleen een oproep om meer gebruik te maken van de eID maar ook een aanzet aan bedrijven om nog meer toepassingen te ontwikkelen.”

Sociale media

Fedict is voor de nieuwe campagne te rade gegaan bij de successen van de sociale media. “In plaats van belangrijke budgetten uit de overheidskas te mobiliseren, hebben we een aantal partijen verzameld uit de overheids- en de privéwereld die vanaf vandaag tegelijk gaan communiceren over onze en hun inspanningen om de eID te promoten”, klinkt het.

Vrijdagavond gaat de vernieuwde eID-website www.eid.be online, waarop alle informatie over de elektronische identiteitskaart wordt verzameld. Op die website vinden surfers eveneens een interactieve kaart terug waarop ze kunnen zien welke toepassingen in hun buurt beschikbaar zijn. De mogelijkheden van de kaart worden eveneens via filmpjes en artikels via alle mogelijke partijen verspreid.

De campagne geeft tot slot ook heel wat praktische informatie mee rond DOC STOP, het gratis telefoonnummer waarop verlies of diefstal van de eID gemeld moet worden, en de KidsID. (Belga/TE)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content